الگوی تعلیم و تربیت رویش در سال جدید با هماهنگی مسئولین مربوطه و همکاری حدودا ۱۱۰ مدرسه، به دنبال آن است تا با ورود به مدارس دولتی، بین نیازهای جامعه و ارزشهای دینی پیوستگی برقرار کند. از نظر الگوی تعلیم و تربیت رویش، مدرسهی تحولی مدرسهای است که مربی در تربیت دانشآموزان نقش محوری داشته باشد، دانشآموزان برای حضور و فعالیت در مدرسه مسائلی را کشف و در پی حل آن بروند، ارتباط مربی و دانشآموزان بر اساس کرامت انسانی باشد و همهی افراد مدرسه نسبت به امورات آن احساس مسئولیت کنند. همچنین این الگو جهت تقویت نقشآفرینی والدین و احیای زیست مدرسه نیز برنامههایی دارد.