طراحی فضای خارجی مدرسه با ساماندهی موقعیت های یادگیری براساس ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت
روایت
"آن مبانی تربیت در ساختار الگو با محتوا و برنامه درسی طراحی شده توسط معلمان کارآزموده در یک فیزیک، محیط و بستر خارجی به نام مدرسه تحقق عینی پیدا میکند. طراحی اغلب مدارس موجود با طراحی یک اداره و یا حتی یک زندان تفاوت چندانی ندارد؛ در حالیکه بر اساس سند تحول بناست تا در طراحی مدرسه بجای تأمین کلاس درس بدنبال ساماندهی موقعیتهای یادگیری باشیم و یا بجای طراحی مدرسه توسط مهندسین فنی، یک تیم متشکل از متخصصان ساحت های مختلف تربیت، مدرسه ای متناسب با تربیت تمام ساحتی طراحی کنند. این طراحی با همه جزئیات آن انجام شده و آماده ارائه است."