فاطمه عبداللهی موحد، مدیر پرتلاش دبستان غیر دولتی دخترانه نسل ظهور، با ۲۱ سال سابقه کار و ۱۳ سال مدیریت، داستانی از همت، همدلی و اعتمادسازی را به تصویر میکشد. او با یادآوری چالشهای ابتدایی ورودش به دبستان، به اعتراضات و نارضایتی والدین اشاره میکند؛ وضعیتی که در آن جایگاه مدرسه در ابهام قرار داشت. عبداللهی با برقراری ارتباطی مستقیم و شفاف، بذر امید را در دل والدین کاشت و توانست اعتماد آنها را جلب کند. این رویکرد او، نه تنها باعث فروکش کردن نارضایتیها شد بلکه زمینهای برای بهبود روابط و ارتقای کیفیت آموزشی فراهم آورد.
گام بعدی عبداللهی، بهرهگیری از مشاوره و مشارکت والدین در فرآیندهای آموزشی بود. او با دعوت از والدین برای بیان دغدغهها و نیازهای خود، زمینهساز همکاریهای سازندهای شد. در این راستا، یکی از والدین به آموزش برنامهنویسی به دانشآموزان پرداخت؛ حرکتی که به موفقیتهای چشمگیری برای دانشآموزان و کسب مقامهای استانی در مسابقات برنامهنویسی انجامید. این دستاوردها نشاندهنده اهمیت همافزایی و همکاری در بطن یک جامعه آموزشی پویا است.
عبداللهی با گذشت زمان و استفاده هوشمندانه از توانمندیهای والدین، فضایی صمیمی و دوستانه در مدرسه ایجاد کرد. او با تکرار دعوتهای خود برای برگزاری مراسمات و فعالیتهای مختلف، حس تعلق و مسئولیتپذیری را در میان خانوادهها تقویت نمود. این اقدامات، والدین را به حامیان اصلی مدرسه و همپیمانانی در مسیر بهبود کیفیت آموزشی و فرهنگی تبدیل کرد. آنها با ارائه پیشنهادات و همکاری در برنامههای درسی و فوقبرنامه، نقش موثری در ارتقای سطح کیفی آموزش ایفا نمودند.
به واسطه این تعاملات مثبت و مداوم، دبستان نسل ظهور تبدیل به مکانی شد که در آن هر خانواده احساس تعلق و مشارکت میکند. والدین همواره در کنار معلمان و مدیران ایستادهاند و حمایتهای آنان موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر دانشآموزان میشود. کودکان در این محیط صمیمی و حمایتگر، با آرامش و اطمینان به سمت آیندهای روشن و موفق گام برمیدارند.
عبداللهی و تمامی همکارانش، با قلبی مملو از عشق و تعهد، فرهنگی از همبستگی و مشارکت را در دبستان بنیان گذاشتند؛ فرهنگی که روز به روز بر عمق و گسترهاش افزوده میشود و دبستان نسل ظهور را به الگویی برای سایر مدارس بدل ساخته است. این مدرسه، همچون خانوادهای بزرگ و متحد است که هر روز با شور و شوق به استقبال دستاوردها و موفقیتهای جدید میرود.